دانلود و خرید کتاب مشکل از کجا آغاز شد؟ برنارد لوئیس ترجمه شهریار خواجیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشکل از کجا آغاز شد؟ اثر برنارد  لوئیس

کتاب مشکل از کجا آغاز شد؟

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مشکل از کجا آغاز شد؟

کتاب مشکل از کجا آغاز شد؟ نوشته برنارد لوئیس است و با ترجمه شهریار خواجیان در انتشارات اختران منتشر شده است. این کتاب به تاثیر غرب و واکنش خاورمیانه می‌پردازد.

درباره کتاب مشکل از کجا آغاز شد؟

مشکل از کجا آغاز شد؟ مدت‌هاست که جهان اسلام به‌ویژه، اما نه منحصراً، مردم خاورمیانه این پرسش را پیش کشیده‌اند. این کتاب سعی دارد پاسخی برای این سوال پیدا کند.  

هستهٔ اصلی مشکل از کجا آغاز شد؟مجموعه‌ ۳ سخنرانی نویسنده در مؤسسهٔ علوم انسانی وین در سپتامبر ۱۹۹۹ است. این مؤسسه سخنرانی‌ها را ابتدا تحت عنوان فرهنگ و نوسازی در خاورمیانه در سال ۲۰۰۱ به آلمانی ترجمه و منتشر کرد. نویسنده در این کتاب سخنرانی‌های وین را تجدیدنظر و بازنویسی کرده است و محتوای سه فصل‌ اول همان محتوای اصلی آن سخنرانی‌ها است. فصل‌های بعد بخش دیگری از مقاله‌های نویسنده است که همه در گذشته به شکل مستقل منتشر شده است. مقالهٔ انتشار یافته در نشریهٔ بررسی متافیزیک، ۱۹۹۵ و سه مقالهٔ ارائه شده به کنگرهٔ بین‌المللی علوم تاریخی (مادرید ۱۹۹۲)، و کنفرانس‌های برگزار شده در استراسبورگ (۱۹۸۰) و کاستل گاندولفو (۱۹۹۸) مقاله‌های دیگر را تشکیل می‌دهد. هر سه مقاله، در طی جلسات برگزاری این کنفرانس‌ها منتشر شدند. 

خواندن کتاب مشکل از کجا آغاز شد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره برنارد لوئیس

برنارد لوئیس، متولد ۳۱ مه ۱۹۱۶، پژوهشگر یهودی انگلیسی متخصص در تاریخ اسلام و تعامل میان اسلام و غرب است. وی از دانشکدهٔ مطالعات شرق‌شناسی و آفریقای دانشگاه لندن لیسانس و از دانشگاه پاریس فوق‌لیسانس خود را دریافت کرد و در ۱۹۳۸ به عنوان استادیار در رشتهٔ تاریخ اسلام به دانشگاه لندن، دانشکدهٔ مطالعات شرق‌شناسی و آفریقا بازگشت. لوئیس تا سال ۱۹۷۴ در آن‌جا مشغول تدریس بود و سپس در دانشگاه پرینستون تا زمان بازنشستگی‌اش در ۱۹۸۶ به‌عنوان استاد ممتاز مطالعات خاور نزدیک مشغول کار بود. پس از حملهٔ تروریستی ۱۱ سپتامبر علاقه به کار لوئیس به‌ویژه به مقالهٔ ۱۹۹۰ وی که جدلی ادبی با ادوارد سعید بود بالا گرفت. ادوارد سعید از پژوهشگران شرق‌شناس در کتاب «شرقشناسی» خود که در سال ۱۹۷۸ انتشار یافت به‌شدت انتقاد کرده بود.

وی چندین کتاب، از جمله اعراب در تاریخ، ظهور ترکیهٔ نوین، حشاشین (فداییان اسماعیلیه)، کشف اروپا به دست مسلمانان، خاورمیانه: تاریخ ۲۰۰۰ سالهٔ آن از ظهور مسیحیت تا امروز، ریشه‌های شرق‌شناسی و بحران اسلام تألیف کرده است. 

بخشی از کتاب مشکل از کجا آغاز شد؟

پیمان کارلوویتسز اهمیت ویژه‌ای در تاریخ امپراتوری عثمانی و حتی در سطح گسترده‌تر جهان اسلام دارد، چرا که نخستین پیمان صلحی است که بین امپراتوری شکست‌خوردهٔ عثمانی با دشمنان مسیحی پیروزـ مندش به امضا رسید. از چشم‌اندازی جهانی، این موضوعی خیلی تازه بود. پیش‌تر نیز مسلمانان از مسیحیان شکست خورده بودند: از دست رفتن اسپانیا و پرتغال، ظهور روسیه، حضور رو به گسترش اروپایی‌ها در جنوب و جنوب شرقی آسیا. اما ناظران انگشت‌شماری در آن زمان، مسلمان یا غربی، می‌توانستند یک چشم‌انداز جهانی برای خود تصویر کنند. از چشم‌انداز سرزمین‌های مرکزی اسلامی در خاورمیانه، این رویدادها در مناطقی دور و پیرامونی صورت می‌گرفت و بر موازنهٔ نیروها بین عالم اسلام و مسیحیت در مبارزه‌ای طولانی تأثیر چندانی نمی‌گذاشت ـ مبارزه‌ای که از زمان برآمدن اسلام در قرن هفتم میلادی و هجوم سپاهیان اسلام از عربستان به سرزمین‌های آن زمان مسیحی سوریه، فلسطین، مصر، شمال آفریقا و برای مدتی جنوب اروپا، در جریان بود. صلیبیان به مدت کوتاهی حرکت پیروزمند مسلمانان را متوقف کردند. اما در نهایت بازپس زده، منهزم و بیرون ریخته شدند. پیشرفت مسلمانان با انقراض امپراتوری بیزانس و ورود نیروهای عثمانی به اروپا ادامه یافت. امپراتوری روم شرقی به مرکزیت قسطنطنیه برافتاده بود، و امپراتوری آسمانی روم در نوبت بعدی قرار داشت. آگاهی عثمانی‌ها و در سطحی گسترده‌تر مسلمانان، از جهانی که در آن می‌زیستند همانا در نوشتگان پرشماری بازتاب یافته که تولید کردند و جزئیات آن‌ها در میلیون‌ها سندی درج شده که در بایگانی‌های عثمانی حفظ شده و نشانگر عملکرد و فعالیت‌های بی‌شمار دولت عثمانی در هر سال و حتی در هر روز است. در این اسناد گاه به از دست رفتن اسپانیا اشاره‌هایی به چشم می‌خورد، اما ظاهراً به‌عنوان یک مسئلهٔ جزئی، دوردست و غیرتهدیدآمیز تلقی شده است. نکاتی نیز دربارهٔ ورود پناهندگان مسلمان و یهودی به سرزمین‌های عثمانی، اما با جزئیات بیش‌تر، آمده است.

برآمدن اسلام
وستا سرخوش کرتیس
نظریه های دموکراسی
فرانک کانینگهام
ملت - دولت و نظام جهانی
والتر سی اپللو
بررسی سیر تحول اجتماعی و اقتصادی زنان در دوره قاجاریه قبل و بعد از انقلاب مشروطه
فاطمه ذوالفقاری
جابه‌جایی دو انقلاب؛ چرخش‌های امر دینی در جامعه‌ی ایرانی
مهدی نجف‌زاده
برای عشق به میهن
مائوریتسیو ویرولی
در سنگر آزادی
فریدریش فون هایک
آیا غنای عده ای اندک به سود همه‌ ماست؟
زیگمونت باومن
هویت
آلکس موچیلی
اندیشه‌های شاخص در تاریخ تفکر اجتماعی
فسولت و. ایسایف
بار مسئولیت
تونی جات
شکست هژمونی
ادوارد سعید
اخلاق در سیاست
مایکل سندل
عهد قاجار
ونسا مارتین
جامعه شناسی تمدن
یوهان پی آرناسون
آشفتگی سیاسی
هلن مارگتس
تاریخ مختصر برابری
توما پیکتی
گذارها به دموکراسی
حسن قاضی‌مرادی
تمدن و فرهنگ
مرتضی مردیها
خاستگاه های جهان مدرن
رابرت بی. مارکس
من ادواردو نیستم
گروه نویسندگان
دختری با هفت اسم
هیئون سئو لی
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
جنگ چهره زنانه ندارد
سوتلانا آلکسیویچ
فرمانده کجاستی؟ درباره زندگی احمد‌شاه مسعود
کاوه شجاعی
جنگ چهره‌ی زنانه ندارد
مهسا ملک‌مرزبان
هزار فرسنگ تا آزادی
یون سون کیم
نبرد من
آدولف هیتلر
کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
اسلاونکا دراکولیچ
صداهایی از چرنوبیل
سوتلانا آلکسیویچ
سینوهه؛ جلد اول
میکا والتاری
در قلمرو پادشاهان
کارمن بن لادن
فرار از اردوگاه ۱۴؛ داستانی واقعی فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی
بلین هاردن
مهاتما گاندی
محمد قاضی
آیشمن در اورشلیم
هانا آرنت
خودآموز دیکتاتورها
رندال وود
جنگ جهانی دوم
مهدی حقیقت‌خواه
هزاران فرسنگ تا آزادی
شیرین سپهراد
اختراع قوم یهود
احد علیقلیان
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۳۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان