دانلود و خرید کتاب سیاه و سفیدترین روز هفته محسن رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاه و سفیدترین روز هفته اثر محسن رجبی

کتاب سیاه و سفیدترین روز هفته

نویسنده:محسن رجبی
انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیاه و سفیدترین روز هفته

کتاب سیاه و سفیدترین روز هفته نوشتهٔ محسن رجبی در انتشارات نظری چاپ شده است. نظام شاهنشاهی پس از نزدیک به بیست و شش قرن در روز یکشنبه سرنگون شد و آخرین پادشاه ایران در روز یکشنبه به سرای دیگر رفت نظام جمهوری اسلامی اولین حکومتی که به دست مردم تشکیل شد روز یکشنبه آغاز به کار کرد و مسیح قرن بیستم خمینی کبیر هم در روز یکشنبه به سوی ملکوت پر گشود. با همهٔ این تفاسیر یکشنبه را سپید و سیاه ترین روز هفته می‌دانم.

درباره کتاب سیاه و سفیدترین روز هفته

هیچ تردیدی نیست که در کتاب سراسر عجایب تاریخ همه اتفاقات ارزش ماندگاری دائمی ندارند.  دقایق در ساعت‌ها و روزها ماه‌ها و سال‌ها گم می‌شوند و انسان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند تمدن های بزرگ با پادشاهان و سپاهیان بزرگ و صنایع بدیع در تاریخ ناپدید شدند و تنها نامی از برخی ایشان باقی مانده است که گاهی ما حتی تلفظ صحیح برخی از این نام‌ها را نمی‌دانیم از این عجوزه هزار داماد دنیا بیش از این نمی‌توان انتظار داشت کسی که دل در مهر کسی ندارد و هر لحظه حجله برای کسی می‌آراید که اهل دل می‌دانند که قصر‌ها شبیه‌ترین مکان‌ها هستند به کاروانسراها که هر لحظه کسی در آن منزل می‌کند.

یکی از اتفاقاتی که در تاریخ برای من جذاب بوده است تاریخ موضوع‌محور است. روزهای خاص از جمله محور‌هایی هستند که در تاریخ برای من لذت مضاعفی در پی داشته و دارد...

البته برای روشن شدن ذهن خوانندگان عزیز می‌خواستم دلیل اینکه چرا مجلدات مجموعه حاضر با یکشنبه حاضر شده را برایتان شرح دهم که این هم شاید برایتان به‌عنوان یک شگفتی دیگر مطرح شود. پدر و مادر من با فاصله چهارده ساله و هر دو در روز یکشنبه از دنیا رفتند و این بزرگترین شگفتی روز یکشنبه برای من بود. از آنجا علاقه‌مند شدم ببینم آیا شخصیت‌های دیگری هم در روز یکشنبه از دنیا رفتند که دیدم افراد پر‌شماری در این روز به دنیا آمدند و از این دنیا رفتند. حرکت‌های بزرگی در این روز رقم خورد...

البته باید اعتراف کنم که آنچه در این کتاب آمده همه اتفاقات این روز نیست. کمبود منبع و دیگر مسائلی از این دست راه را برای تکمیل یک اثر سخت می‌کند.

کتاب سیاه و سفیدترین روز هفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ وقایع تاریخی پیشنهاد می‌شود.

درباره کتاب سیاه و سفیدترین روز هفته

حضرت عقیله بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها دختر با وقار حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است. معروف‌ترین نام وی زینب است که در لغت، به معنای «درخت نیکو منظر وخوشبو» آمده و معنای دیگر آن «زین اب» یعنی «زینت پدر» است.

حضرت زینب کبری (س) در پنجم جمادی الاولی در سال پنجم یا ششم هجرت، در مدینه متولد شد.

بر اساس روایات متعدد، نام‌گذاری حضرت زینب (س)، توسط پیامبر اسلام (ص) صورت گرفت. گفته شده است که جبرییل از سوی خداوند این نام را به پیامبر (ص) رسانده است.

هنگامی که پیامبر اسلام (ص) قنداقه وی را طلبید، او را بوسید و فرمود:

«به حاضران و غایبان امّتم وصیت می‌کنم که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا وی مانند خدیجه کبری (علیها السلام) است.»

برای حضرت ایشان، القاب فراوانی نقل شده است، همانند عقیله بنی هاشم، عالمه غیرمعلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی، معصومه صغری، امینةاللّه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین، عقیلة النساء، شریکة الشهداء، بلیغه، فصیحه و شریکةالحسین.

حضرتش را به سبب سختی‌های بسیاری که در زندگی دید (درگذشت جدش اطهرش پیامبر اکرم (ص)، شهادت و سختی‌های مادرارجمندش، شهادت پدربزرگوارش امیرالمؤمنین (ع)، شهادت برادرگرانقدرش امام مجتبی (ع)، فاجعه کربلا و شهادت برادرمظلومش امام حسین (ع) و دو فرزندش و دیگر بستگان و سایر شهدا و به اسارت رفتن در کوفه و شام) ام المصائب نیز لقب داده‌اند.

زینب کبری در سال ۱۷ ق. با عبدالله فرزند جعفر طیار ازدواج کرد و از وی چهار پسر داشت به نام‌های: علی، عون، عباس، محمد؛ و یک دختر به نام ام کلثوم. عون، محمد در واقعه کربلا به شهادت رسیدند.

سخنان و خطبه‌های وی در کوفه و همچنین در دربار یزید که همراه با استدلال به آیات قرآن بود، بیانگر دانش ایشان است. حضرتش احادیثی از حضرت علی (ع) و مادرش حضرت زهرا (س) نقل کرده است. محمّد بن عمرو، عطاء بن سائب، فاطمه بنت الحسین و دیگران از ایشان حدیث نقل کرده‌اند.

زینب کبری سلام الله علیها هنگام حضور امیرالمؤمنین (ع) در کوفه برای زنان آنجا تفسیر قرآن ارائه می‌داد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۹۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان