دانلود و خرید کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی هومن صمدی بهرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی اثر هومن صمدی بهرامی

کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی

کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی (مبانی کامپیوتر، الگوریتم وبرنامه‌نویسی مدرن به‌همراه آموزش ترسیم فلوچارت در نرم‌افزار Edraw) نوشتهٔ هومن صمدی بهرامی است و انتشارات هوش آموز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی

هدف از نگارش کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی جمع‌آوری تمامی نیازهای یک شخص برای ورود به دنیای برنامه‌‌نویسی است. در این کتاب در ۴ فصل مختلف شما را برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی با هر زبان برنامه‌نویسی آماده خواهیم ساخت و با مثال‌های متعدد به صورت عملی به شما خواهیم آموخت که چگونه مسائل مختلف را بررسی و سپس با روش‌های مختلف تبدیل به الگوریتم قابل ارائه برای برنامه‌نویسی کنید. در ادامه به شرح برخی از مباحث ارائه شده در بخش‌های کتاب خواهیم پرداخت:

فصل اول (آشنایی با کامپیوتر):

در این فصل شما را با هر آن چیزی که یک برنامه‌نویس نیاز دارد تا از یک سیستم کامپیوتری بداند آشنا خواهیم کرد، از تاریخچه کامپیوتر گرفته تا قطعات تشکیل‌دهنده کامپیوتر و ساختار عملکردی کلی آن. در پایان این فصل شما با ساختار و تاریخچه و نحوه عملکرد یک سیستم کامپیوتر کاملا آشنا خواهید شد.

فصل دوم (سیستم اعداد):

این فصل به شکل اختصاصی به بررسی سیستم اعداد به ویژه سیستم اعداد مورد استفاده در کامپیوترها می‌پردازد، همانطور که می‌دانید همه داده‌ها در یک سیستم کامپیوتری به صورت اعداد ذخیره می‌شوند حتی فیلم‌ها و تصاویر و .... سیستم کامپیوتری یک سیستم دودویی است که داده‌ها را به صورت ۱-۰ می‌بیند، ولی جهت محاسبات ما نیازمند سیستم‌های مختلفی از اعداد داریم که در این فصل شما را با تمام این سیستم‌های اعداد و نحوه محاسبات آن‌ها همچنین نحوه تبدیل‌شدن آن‌ها به یکدیگر به شکل مفصل آشنا خواهیم کرد.

فصل سوم (الگوریتم‌ها و فلوچارت):

در این فصل با مفهوم الگوریتم و روش‌های ارائه الگوریتم آشنا خواهید شد، آشنایی با الگوریتم و نحوه تبدیل راه حل به یک الگوریتم قابل ارائه یک از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی است که یک برنامه‌نویس برای رسیدن به موفقیت به شدت به آن نیاز دارد، یک برنامه‌نویس خوب کسی است که با مفهوم الگوریتم آشنایی کامل داشته باشد و در صورت بروز مشکلات پیش رو در زمان برنامه‌نویسی بتواند راه حل‌های مناسبی را یافته و به الگوریتم تبدیل کند. بیان الگوریتم راه‌های مختلفی دارد از جمله این راه‌ها می‌توان به بیان الگوریتم به زبان ساده، بیان ریاضی یا شبه کد و فوچارت اشاره کرد که در این فصل به شکل مفصلی به آموزش این روش‌ها با بیش از ۶۰ مثال کاربردی خواهیم پرداخت.

فصل چهارم (نرم‌افزار Edraw):

در فصل قبل شمارا با نحوه ارائه الگوریتم به صورت فلوچارت آشنا کردیم در این فصل با ارائه آموزش نصب و استفاده از نرم‌افزار کاربردی Edraw به شما کمک خواهیم کرد تا فلوچارت‌های خود را به شکل استاندارد و سیستمی طراحی نمایید.

خواندن کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به برنامه‌نویس‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

shahab
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

روونه. مثالهاش و ویدئوهای حل تمریناش برای شروع برنامه نویسی ارزش داره.

باران
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

چققدر الگوریتم ها رو خوب توضیح داده بودن و نکته کاربردیش نرم افزار edraw بود که خیلی راحت تونستم استفاده کنم.

کاربر 7771094
۱۴۰۲/۱۰/۰۵

فصل ۱ و ۲ چیز خاصی نداشت تعریفی و مبنای عدده ولی فصل ۳ و ۴ برای من مفید بود کلا بد نیست ارزش داره.

سبحانی
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

کتاب خوبی بود .سرچ کردم ویدئو های استاد بهرامی رو هم دیدم چقدر خوب و روان آموزش میدن قشنگ مطلب رو درک میکنی. مخصوصا تو این کتاب خیلی پر مثال توضیح داده بودن که راضی بودم خیلی زیاد

فریده
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

متن روان و خوبی داشت با مثال های زیاد. توصیه میکنم...

shinigami
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

سرفصلاش مثل باقی کتاب‌های توی این زمینست فرقی نداره، ولی مثال هاش زیاد و خیلی خوب و به روز بودن برای من مفید بود.

سارا
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

مفید بود نمونه سوالاش واقعا خوب بود. راضیم ازت.

کاربر ۳۷۲۸۳۸۴
۱۴۰۲/۱۲/۰۵

واقعا خیلی بد هست که یک کتاب اینقدر غلط املایی در آن باشد. دقت بفرمایید غلط املایی (نه غلط تایپی یا چاپی!)، حیف هست که ارزش زحمت کشیده شده برای نگارش این کتاب با بی دقتی در املای صحیح کلمات

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
۳۴,۹۳۰
۳۰%
تومان