دانلود و خرید کتاب تحفه های معنوی محمدتقی آملی ترجمه قطب الدین محمد رستگار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحفه های معنوی اثر محمدتقی آملی

کتاب تحفه های معنوی

معرفی کتاب تحفه های معنوی

کتاب الکترونیکی تحفه های معنوی نوشتۀ محمدتقی آملی و ترجمۀ قطب الدین محمد رستگار است و انتشارات نگاه آشنا آن را منتشر کرده است. کتاب تحفه های معنوی مجموعه کوچکی از برخی دعاها و نیایش‌هاست.

درباره کتاب تحفه های معنوی

دعا، طلب و درخواست بندگان از خدا یا آنچه معبود می‌پندارند، برای رسیدن به خواسته‌هاست. در متون دینی، دعا به‌عنوان یکی از راه‌های ارتباط باخدا و برترین عبادت‌ها تأکید و با تعابیری مانند سلاح مؤمن و نور آسمان و زمین توصیف شده است. برای دعا آداب و شرایطی از جمله خواندن خدا با اسماءالحسنی، طلب از پروردگار از سر بیم و امید و از روی تضرع و خشوع، شروع دعا با نام خدا و حمد و صلوات، ذکر شده است. دعا به زمان و مکان خاصی محدود نشده؛ ولی بعضی از زمان‌ها و برخی از مکان‌ها برای دعاکردن مناسب‌تر معرفی شده است. کتاب تحفه های معنوی مجموعه‌ای از عارف و حکیم، آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی آملی است و شامل ختومات معتبر در سیروسلوک معنوی و برخی دعاها و ذکرها و حرزها است. به انضمام کتاب جنه الاسماء اثر منتشر نشده از اباحامد غزالی که آن را از حضرت علی علیه السلام نقل کرده است؛ بنابراین این کتاب مجموعه‌ای ترکیب‌یافته از سه اثر است: ۱. نگاشته‌های خود مرحوم آملی ۲. رباعیات اورادگونه از ابوسعید ابوالخیر ۳. کتاب جنه الاسما و شرح‌حالی که غزالی بر آن نوشته است. مجموع کار تحقیقاتی این کتاب با نگاهی تخصصی و حوصله زیاد و تحمل زحمت فراوان در طول مدت پنج سال، انجام شده است و نیز برای شناسائی این کتاب در میان غیرفارسی‌زبان‌ها و گسترش استفاده مخاطبین آن، گزارش کوتاه از این مجموعه به زبان انگلیسی در پایان کتاب، افزوده گردیده است.

خواندن کتاب تحفه های معنوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای استفاده در زمان‌ دعا و نیایش مناسب است.

بخشی از کتاب تحفه های معنوی

«اگر چه، هنگام حرکتم از طهران، شقاق مشروطه و مستبدی در بین اهل طهران کهنه شده بود و بلکه می‌توان گفت به کلی مضمحل شده بود و نوع اهل علم را از این راه، خلافی نبود، بلکه همه با هم می‌زیستند؛ لکن بقایای این شقاق، در روش سکنه «نجف اشرف» میلی قابل و منزلی با قرار داشت! من به این جهت در کشمکش بودم و مورد عنایت بعضی از رؤسا به جهت انتساب به پدر، واقع نمی‌شدم؛ به این جهت، طریق سلامت اتخاذ کردم و خود را از مؤانست با هر دو حوزه کنار کشیدم...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان