دانلود و خرید کتاب خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس گری‌جان بیشاپ ترجمه مانا اسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس اثر گری‌جان بیشاپ

کتاب خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس

معرفی کتاب خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس

کتاب خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس نوشتهٔ گری‌جان بیشاپ و ترجمهٔ مانا اسلامی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس

چه چیزی سد راه تو شده است و نمی‌گذارد بهترین زندگی را داشته باشی؟

در پاسخ به این پرسش بیشتر مردم به چیزهایی مانند اختلال در روابط، کمبودهای مالی، شغل نامناسب و یا شرایط نامطلوب اشاره می‌کنند. اما هیچ‌کدام از این توجیهات چیزی را عوض نمی‌کند.

گری جان بیشاب در طول ده‌ها سال کار با مردم به عنوان مربی رشد فردی دریافته است که تنها مانع یک چیز است؛ خود انسان. اگر از این حرف دلخور شده‌اید یا برایتان مفهوم نیست بهتر است این کتاب را نخوانید؛ چون تاثیری بر شما نخواهد داشت؛ اما اگر به دنبال کتابی هستید که به شما توانایی دهد تمام قابلیت‌های منتظر شکوفاشدن خود را بیابید، بخت یارتان بوده است. بیشاپ معتقد است همهٔ انسان‌ها در طول روز و زندگی روزمره دو نوع مکالمه دارند: مکالمه با دیگران و با خود و جالب اینجا است که بیشتر مکالمات ما در طول روز با خودمان است. «چه درون‌گرا باشید و چه برون‌گرا، چه خلاق باشید و چه اهل عمل، درهرصورت، بیشتر وقتتان را صرف صحبت با خودتان می‌کنید و این کار را در حین ورزش‌کردن، کارکردن، غذاخوردن، خواندن، نوشتن، راه‌رفتن، پیامک‌فرستادن، گریه‌کردن ... انجام می‌دهید.»

بیشاپ با یک راه حل ساده به شما پیشنهاد می‌کند، مکالماتتان را با خودتان تغییر دهید و آن‌ها را در جهت تقویت توانایی‌هایتان به کار بگیرید؛ زیرا مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که مثبت‌گویی با خود، به‌صورت چشمگیری خلق‌وخو و حالمان را بهتر می‌کند، اعتمادبه‌نفس و خلاقیتمان را افزایش می‌دهد و علاوه بر این‌ها، نتایج مثبت فراوان دیگری نیز به دنبال دارد. درواقع این کتاب یادمان می‌دهد چگونه از زبان استفاده کنیم تا زندگی‌مان بهتر شود.

کتاب «خودت را تباه نکن» راهنمایی است برای کنارکشیده‌ها و شکست‌خورده‌ها. مانیفستی است برای تغییرات واقعی در زندگی و از بند رها کردن عظمت نهفته در روحتان. این کتاب صمیمانه و با شیوه‌ای واقعی برایتان قلاب می‌گیرد تا بتوانید به مراحل بالاتری از استعدادهای واقعی‌تان صعود کنید.

خواندن کتاب خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب راهنمایی برای رسیدن به زندگی بدون خیال و با آرامش است و به کسانی که می‌خواهند به مسیر صحیح زندگی‌شان برگردند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس

«عدم تمایل راهی دیگر برای خروج از چرخ‌وفلک همستر است. چون گاهی اوقات صرف‌نظر از اینکه چه‌چیزی از خود می‌پرسید یا چند دفعه جمله‌ای را با خود تکرار می‌کنید، باز هم نمی‌توانید تمایل کافی به تغییر پیدا کنید. شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که همه‌چیز را خوب و با انگیزه شروع می‌کنند، اما هیچ‌وقت به پایان نمی‌رسانند. شاید در نهایت، با این واقعیت تلخ روبه‌رو شوید که در تمام این مدت مایل بوده‌اید در وضعیت ایستای خود بمانید و تمایلی نداشته‌اید که زندگی‌تان را از پایه تغییر دهید و این بار را برای همیشه از دوشتان بردارید. شاید متوجه شوید که در اصل با این‌طور زندگی کردن مشکلی ندارید. بیایید با هم روراست باشیم؛ حتماً همین‌طور است، وگرنه تا الان در زندگی‌تان تغییری ایجاد کرده بودید! قاعدتاً شما برای وضعیت کنونی زندگی‌تان تحمل کافی دارید.

واقعیت این است که این موضوع مشکلی ندارد. صادق بودن با خودتان و اقرار به اینکه تصمیم گرفته‌اید به همین صورت ادامه دهید ممکن است به اندازهٔ تصمیم برای تغییر، قدرتمند و تأثیرگذار باشد. چرا؟ چون اغلب پی بردن به اینکه شما خودتان، با میل و رغبت، باعث ناکامی و ناراحتی خود شده‌اید بهترین انگیزه برای آغاز تغییری واقعی و ماندگار است. برای این کار نباید خودتان را سرزنش کنید یا تقصیر را گردن یک انحراف کوچک درونی یا «ایراد» شخصیتی بیندازید. حدس بزنید وقتی متوجه شوید که خودتان با شناخت کافی و به صورت قاعده‌مند باعث وضعیت کنونی خود شده‌اید چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، درست است. در آن لحظه شما می‌توانید با شناخت کافی و به صورت قاعده‌مند خود را از آن وضعیت خارج کنید! این موضوع همچنین پایه و اساس مفهوم «پذیرش» است؛ یعنی بتوانید گذشته را بپذیرید و خودتان را برای رسیدن به آینده‌ای فوق‌العاده به چالش بکشید.

اپیکتِت می‌گوید: «خردمند کسی است که غم چیزهای نداشته را نمی‌خورد، بلکه برای داشته‌هایش شادی می‌کند.»

شما با اعترافتان به عدم تمایل برای تغییر می‌توانید خود و زندگی‌تان را ارزیابی کنید و با ایجاد باریکه‌ای از امید گام‌های آغازین را بردارید. رمز موفقیت این است که کارتان را، یا هر مشکل دیگری را که دارید، از حوادث تلخ گذشته جدا کنید. این کار نیرو و انگیزهٔ بیشتری برای مقابله با مشکلات به شما می‌دهد و می‌توانید از طغیان عاطفی خود بگذرید و مستقیم به دل مشکلتان بروید.»

معرفی نویسنده
عکس گری‌جان بیشاپ
گری‌جان بیشاپ

گری جان بیشاپ یکی از کارشناسان برجسته در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی محسوب می‌شود که ده‌ها هزار نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است، از ورزشکاران و افراد مشهور گرفته تا مدیران فورچون ۵۰۰ و حتی مادران و پدران خانه‌نشین. اگر به دنبال آن هستید تا فراتر از محدودیت‌های خود قدم بردارید، دیدگاه‌های خود را بهبود بخشیده و بار دیگر چارچوب‌بندی کنید و مهم‌تر از همه، بتوانید بزرگ‌تر فکر کنید، خواندن آثار گری جان بیشاپ چیزی است که می‌تواند به شما کمک کند. رویکرد «فلسفه‌ی شهری» او، حاکی از موج جدیدی از توانمندسازی شخصی و تسلط بر زندگی است که نتایج شگفت‌انگیزی را برای افراد در کیفیت و عملکرد زندگی‌شان ایجاد کرده و همه‌گیری شگفت‌انگیزی در جهان پیدا کرده است. بسیاری از کتاب‌های بیشاپ به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

نظرات کاربران

هستیا
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

یکی از بهترین کتاب های انگیزشی. من کلا زیاد با کتاب های انگیزشی و موفقیت حال نمیکنم چون بنظرم خیلی غیر واقعی و غیر کاربردی ان اما این کتاب کاملا برعکسه. تا حالا ۴ بار کامل خوندمش و جاهای زیادشو

- بیشتر
Shima Mahmoudi
۱۳۹۸/۱۲/۰۸

من نسخه اصلی این کتاب رو خوندم برای کسی که تازه میخواد وارد دنیای کتاب های خودیاری و بعدش خودشناسی بشه خوبه

Daniel Dabiri Rad
۱۳۹۸/۰۱/۲۳

ترجمه بسیار روانی داره، نکات خوبی میگه، حتما یکبار دیگه میخونمش

Anita
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

واقعا کتاب خوبیه، و خواندنش حداقل یکبار برای همه واجبه.

ftmhkb
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

من سه تا ترجمه از این کتاب رو دیدم به نظرم این بهترینش بود ترجمه فروزنده دولتیاری افتضاح بود

Emma
۱۳۹۷/۱۱/۲۲

کتاب خوبی بود

غزاله
۱۳۹۸/۰۴/۲۵

نویسنده بلاتکلیفه! یا بلاتکلیف ترجمه شده! ذهن من پر از تشویشه که خواستم این کتاب رو بخونم. ولی به تشویش های ذهنم دامن زده شد.

mehran
۱۳۹۸/۰۱/۰۵

بنظرم کتاب سطحی و کم محتوایی هست

majid EN
۱۳۹۷/۱۱/۱۸

این ترجمه از ترجمه آقای گازر بهتره. روانتر و ساده تره. مرسی خانم اسلامی.

shayankeramat
۱۴۰۱/۰۴/۱۹

یکی از جذابترین ها که تا آخر خوندم حتما این کتاب رو بخونید اما حتما یادداشت داشته باشید و بعد از پایان کتاب راجع به هر فصلش فکر کنید و ببینید چطور میتونید از این مطالب تو زندگیتون بکار ببرید

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰۸)
دِیل کارنِگی می‌گوید: «بیکاری باعث به وجود آمدن شک و ترس می‌شود. کار و عمل با خود اعتمادبه‌نفس و شجاعت می‌آورد. اگر می‌خواهید بر ترس غلبه کنید، وقت خود را صرف نشستن در خانه و فکر کردن نکنید، وارد جامعه شوید و کار کنید.»
zahra.abd
نوع مکالمه‌ای که با خودتان دارید تأثیر عمیقی بر کیفیت زندگی‌تان می‌گذارد.
Dexter
اپیکتت می‌گوید: «اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، باید قبول کنید که مردم فکر خواهند کرد شما نادان و ابلهید.»
Roghayeh
هرچه بیشتر به خود بگویید که انجام دادن کاری سخت است، واقعاً هم برایتان سخت‌تر به نظر خواهد آمد.
Bahar Abdalvand
«خیلی ساده است. برای بهتر کردن دنیای درون خود باید شروع به عمل کردن در دنیای بیرون کنید. فکر و خیال بس است، به زندگی‌تان برسید.»
zahra.abd
در واقع، فیلسوفان رواقی، مانند آرلیوس، معتقد بودند که رویدادهای بیرونی هیچ کنترلی بر ما ندارند. ما واقعیتمان را با ذهن خودمان می‌سازیم. «حس زخم‌خوردگی را پس بزن تا زخمت ناپدید شود.»
آلما
اپیکتِت می‌گوید: «خردمند کسی است که غم چیزهای نداشته را نمی‌خورد، بلکه برای داشته‌هایش شادی می‌کند.»
zahra.abd
تقدیم به همهٔ انسان‌های افسرده و مظلوم، مادران تنها، پدران بیکار و انسان‌های مشتاق و بلندپرواز: من و شما مثل هم هستیم. شما موفق خواهید شد.
Dexter
«بزرگ‌ترین موفقیت‌های ما از خطر کردن، ناراحتی و عدم اطمینان به دست می‌آیند.»
zahra.abd
«وقتی تمایل زیاد باشد، جایی برای بزرگ شدن مشکلات و سختی‌ها باقی نمی‌ماند.» لحظه‌ای به این جمله فکر کنید. اگر شما مایل باشید آن حس تمایل را ایجاد کنید، دیگر اهمیتی ندارد که در زندگی چه مشکلاتی دارید و بر چه موانعی می‌خواهید غلبه کنید. آن حس کلید شما برای تلاش و قدم برداشتن به جلو، غلبه بر موانع و در نهایت پیشرفت و رسیدن به آن تغییری است که می‌خواهید در زندگی‌تان ایجاد کنید.
Amir

حجم

۱۰۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۱۰۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
۱۴,۵۰۰
۵۰%
تومان