دانلود و خرید کتاب مهارت های زندگی و نقش آن بر سلامت روان سوسن پاشازاده مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های زندگی و نقش آن بر سلامت روان اثر سوسن پاشازاده مرادی

کتاب مهارت های زندگی و نقش آن بر سلامت روان

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهارت های زندگی و نقش آن بر سلامت روان

کتاب مهارت‌های زندگی و نقش آن بر سلامت روان نوشتهٔ سوسن پاشازاده مرادی در انتشارات راز نهان چاپ شده است. امروزه تعداد مهارت‌های زندگی رو به افزایش است، مهارت‌هایی که انسان‌های قوی‌تر، مقاوم‌تر و بااعتماد‌به‌نفس‌تری می‌سازد و قدرت مقاومت و موفقیت را افزایش می‌دهد و به انسان‌ها کمک می‌کند تغییرات و تحولاتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند.

درباره کتاب مهارت های زندگی و نقش آن بر سلامت روان

 قدم اول فرایند زندگی این است که مهارت‌های خود را شناسایی کنیم. درست همان طور که ماهیچه و اجزای مختلف، کالبد آیندهٔ ما را تشکیل می‌دهند، مهارت‌ها نیز به منزلهٔ آجرهای ساختمانی زندگی شما هستند. یک برنامهٔ خودشناسی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های فعلی و مهارت‌هایی را که می‌خواهید به‌‌دست بیاورید، شناسایی کنید. تجزیه و تحلیل دقیق و کامل، مؤلفه‌ای سرنوشت‌ساز در فرایند زندگی است. مهارت‌های زندگی برای بهتر‌زیستن به ما کمک می‌کند که با مشکلات زندگی به‌شیوهٔ مثبت برخورد کنیم و به موفقیت‌های بیشتری برسیم چرا‌که به‌قول نیچه انسان چرایی است که می‌تواند با هر چگونه‌ای بسازد ولی اگر بخواهد. کتاب مهارت‌های زندگی و نقش آن بر سلامت روان تلاش می‌کند به این مهم بپردازد.

کتاب مهارت های زندگی و نقش آن بر سلامت روان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مهارت های زندگی و نقش آن بر سلامت روان

«امروزه، علی‌رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه‌های زندگی، بسیاری از انسان‌ها در برخورد با مسائل مختلف زندگی، فاقد توانایی‌های لازم و اساسی و اصطلاحاً مهارت‌های لازم برای آن هستند و به همین سبب در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن آسیب‌پذیر ظاهر می‌شوند و چه‌بسا در برخی موارد در تخریب خویش تسلیم می‌شوند. بنابراین در هر مرحله از زندگی، برای بهتر‌زیستن، به دفترچهٔ راهنما که همان مهارت‌های زندگی است نیاز داریم و این مهارت‌ها برخی اقتباسی یا اکتسابی و برخی تجربی و برخی نیز در قالب تألیف و نوشتار به‌دست می‌آیند.

هزارهٔ جدید را می‌توان هزارهٔ تبادل اطلاعات نامید. با رواج‌یافتن رسانه‌های همگانی مانند رادیو و تلویزیون و اخیراً اینترنت، اطلاعات زیادی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا جایی که امروزه پدیده‌ای به نام «بحران اطلاعات» شکل گرفته است. منظور از بحران اطلاعات، هجوم بی‌وقفهٔ اطلاعاتی است که متأسفانه درونی نشده و برخلاف گذشته به مهارت تبدیل نمی‌شود. مهارت به‌معنی استفادهٔ ماهرانه و توانمندانه از دانش است. بنابراین، انتظار می‌رود انسان امروزی با توان و پتانسیل‌های بالاتری با مسائل برخورد نماید و با اطلاعاتی که در زمینه‌های مختلف دریافت می‌نماید، به‌طور موثر و کاربردی در جهت حل مشکلات خود گام بردارد. این امر مستلزم «مهارت‌های زندگی» است.

در واقع بهتر است این چنین بیندیشیم که باید تمام افراد جامعه را در برابر مشکلات و مسائل زندگی واکسینه کرد. این کار با آموزش مهارت‌های زندگی عملی می‌گردد و در نتیجه آنها می‌آموزند که در دنیای پیشرفته و پیچیده‌ی کنونی، چگونه زندگی نمایند که از آسیب پذیری کمتری برخوردار باشند و در رقابت‌های اجتماعی همیشه بازنده نباشند؛ چگونه خطرات را از خود دور سازند و در مورد توانمندی‌های خود به باورهای پایداری برسند. مهارت‌های زندگی به انسان‌ها می‌آموزند که چگونه شکنندگی را از خودشان دور ساخته و به مسائل زندگی به عنوان معماهای قابل حل نگاه کنند.

تعریف مهارت‌ها

مهارت‌ها شامل صفات ممتاز، خصوصیات شخصیتی و استعدادهای هستند که همراه خود دارید و به جاهای مختلف منتقل می‌کنید. زندگی، تحصیل، سازگاری و حتی شغل، نیاز به مهارت هایی دارد. ما خیلی ساده از راه فرایند زندگی، تعامل با دیگران و کارهای روزمره مهارت کسب می‌کنیم. سلیقه‌های شخصی ما غالبا مهارت‌ها و توانایی‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ما گرایش داریم که از کاربرد مکرر مهارت هایی که خود بخشی از فعالیت‌های لذت بخش را تشکیل می‌دهند، برانگیخته شویم. کاربرد تکراری مهارت‌های خاص که بیشتر دوست داریم و همین طور موفقیت حاصل از آن ها، به عنوان عوامل خود ترغیب کننده شناخته می‌شوند. عوامل خود ترغیب کننده همان مهارت هایی هستند که ما به خوبی آنها را به کار می‌بندیم و از انجام دادن آنها لذت می‌بریم. با آموختن واژگان مهارت‌ها می‌توانید صدها مهارتی را که در مشت شماست، تشخیص دهید. مهارت عموما به سه دسته تقسیم می‌شوند: عملی، کار-محتوا و انطباقی. کلیه این مهارت‌ها را می‌توان «انتقال پذیر» در نظر گرفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان