دانلود و خرید کتاب تصویرگری کتاب کودک مارتین سالزبری ترجمه شقایق قندهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصویرگری کتاب کودک اثر مارتین سالزبری

کتاب تصویرگری کتاب کودک

معرفی کتاب تصویرگری کتاب کودک

کتاب «تصویرگری کتاب کودک» نوشتۀ مارتین سالزبری و ترجمۀ شقایق قندهاری است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تصویرگری کتاب کودک

تصاویر یک کتاب اولین چیزی است که کودکان هنگامی که کتابی به دست می‌گیرند به آن توجه می‌کنند. خلق آن تصاویر مسئولیت بزرگی است به این خاطر که آنچه آن‌ها می‌بینند، اولین وسیله برای درک معنا در جهانی است که هنوز آن را به‌درستی تجربه نکرده‌اند. تصویرگری کتاب در سال‌های اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است و بسیاری از تصویرگران مبتدی و تازه‌کار دوست دارند بدانند چطور می‌توانند سطح کار خود را به حدی برسانند که ضمن پیشرفت، قابل چاپ باشد.

مارتین سالزبری، استاد تصویرسازی در دانشکدۀ هنر کمبریج در کتاب تصویرگری کتاب کودک، خلق تصویر برای کتاب، باتکیه‌بر تجربه‌های خود، تکنیک‌ها و مهارت‌های فکری و عملی لازم برای تصویرگری کتاب کودک را توضیح داده و مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب با زبانی ساده و روان، اطلاعات مهمی را در اختیار پژوهشگران، تصویرگران مبتدی کتاب کودک و علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دهد تا خوانندگان با تصویرگران برجسته و بزرگ و همچنین سبک‌های گوناگون طراحی و تصویرگری آشنا شوند.

کتاب تصویرگری کتاب کودک، خلق تصویر برای کتاب در ۹ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: تاریخچه‌ای مختصر»، «فصل دوم: طراحی»، «فصل سوم: ابزار، مواد و تکنیک»، «فصل چهارم: شکل‌گیری شخصیت»، «فصل پنجم: کتاب مصور»، «فصل ششم: تصویرگری برای بچه‌های بزرگ تر»، «فصل هفتم: تصویرگری آستار غیر داستانی»، «فصل هشتم: طرح و تایپوگرافی» و «فصل نهم: چاپ اثر». 

خواندن کتاب تصویرگری کتاب کودک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تصویرگران و علاقه‌مندان به تصویرگری کتاب کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تصویرگری کتاب کودک

«روش قدیمی انتقال متن و تصویر روی کاغذ مبتنی بر استفاده از چوب بود. پس از بریدن بخش‌هایی که قرار نبود در چاپ ظاهر شوند، سطح برجسته و برآمده‌ای باقی می‌ماند که پس از غلتاندن مرکب روی آن، سطح را روی کاغذ پرس می‌کردند؛ به‌طوری‌که در نهایت نقش معکوسی از تصویر اصلی به وجود می‌آمد. به این روش چاپ برجسته گفته می‌شود. برای چاپ و تولید کتاب‌های رایج جیبی اروپا در قرن هفدهم و هجدهم، از همین روش ابتدایی استفاده می‌شد. این افراد با تصاویر ابتدایی اما زیبا و جذابی که برای داستان‌های منظوم و منثور خلق می‌کردند پیش‌گامان روزنامه‌های جنجالی امروزی بودند. فروشندگان سیار این روزنامه‌ها را در شهر و نواحی آن به دست مردم می‌رساندند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱۵۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۲۰۰
۱۶,۶۰۰
۵۰%
تومان